måndag 25 januari 2016

Outgrundliga äro moderatorns väganden

Ibland är det svårt att veta vad man (jag) skall tänka om moderatorer på Svenska Yles webbsidor. De gånger man läser kommentarer finns det mycket som känns motbjudande. Men då jag själv kommenterade nyheten om att Soldiers of Odin nu spridit sig till Norge på ett ironiskt eller raljerande sätt - och alltså inte mot Svenska Yle, utan kring själva fenomenet - så föll kommentaren för moderatorns giljotin. Huvudlöst tycker jag, men som sagt: outgrundliga äro moderatorns väganden. (Och det är faktiskt inte första gången som "censur" av det här slaget inträffar. - Inte ens litet lekfullhet väger mer än aggressivitet. Mot fonden av klotterplank fullmatade med vidrigare kommentarer blir man ju alldeles paff.)

Jag skrev alltså någonting i den här stilen, den exakta ordalydelsen kommer jag naturligtvis inte ihåg...

Den senaste tiden har det sagts att Finland måste skapa nya bränd (brand) inom kultur- och servicebranschen för att kunna kravla sig upp ur den ekonomiska grop vi befinner oss i. Angry Birds och Clash of Clans har redan visat framklorna. Och nu ser det ut som om Soldiers of Odin som verkar inom säkerhetstjänstsektorn följer i fotspåren. Och Soldiers of Odin rimmar bra med AB och CoC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar